пʼятницю, 22 лютого 2019 р.

Християнський кластер

Мається на увазі сторінка Платформи і три групи - загальний форум Платформи, газета і форум Політики. А словом кластер ми за традицією ІТ-галузі називаємо кілька об'єктів інформаційної сфери, що працюють разом як певна система.

Про це і поговоримо.


1. Інформаційний кластер


От приклад кластеру.  А хіба сайту чи форуму або сторінки в Фейсбуці тій же школі чи й будь-якій організації недостатньо? Для початку, звісно, вистачить, але як казати про зрілу розвинену форму...

Сайт найкраще пасує для того, щоб показати загальну інформацію: де, хто, що саме робить в тій організації - школі, виробничій фірмі, громадській організації. На першому місті, звісно, люди. Хто керує, хто за що відповідає, як звернутись, коли потрібно.

Важливий розділ сайту - документи. Може установчі (статут, програма), може поточні (програма роботи на цей рік загальна і окремі проекти чи напрямки), може якісь важливі постанови, рішення Уряду або міської ради. А законодавство? Не завадить продублювати щось з тих чи інших розділів, важливих для організації. Як ми кажемо про християн, то, мабуть, відповідний Закон? А може не треба? Ну от це і є робота з формування сайту.

Обов'язково - новини. Та звісно, організація живе, щось відбувається, про це на сайті варто коротенько розповідати.

А в форумах зручно спілкуватись - обговорювати все те, що є чи може бути на сайті. Згадаймо школу, про що там хто має спілкуватись по різних форумах? Класні керівники - з батьками у класних форумах, завучі - з вчителями у вчительських, директор - з усіма відразу у загальному. А може там є журналісти чи історики, футболісти чи гітаристи? А вчителі-словесники повинні мати свій форум? Ну, як заведуть, то буде ж незле? Чи математики. Це називається методичне об'єднання. Їм форум дуже допоможе в ефективній роботі з розвитку майстерності викладання, правда ж? І це, зауважте, вчителям, що і так спілкуються в реалі в своїй шкільній вчительській. А що казати про християн, які, може, і живуть в різних містах! Тут форум незамінний. А сайт підтримати цю комунікаційну функцію виконати цю роботу не може, бо коментарі біля матеріалів сайту незручні для дискусії, обговорення. Так тільки, висловити автору статті подяку або написати маленьке зауваження.

Нарешті сторінка. Вона має забезпечувати зв'язок між усіма частинами кластеру. І дозволяти побачити його відразу весь. Будь-кому, хто зацікавився цією організацією. От, скажімо, Освіта обласного центру. Або Обласна партійна організація.

Розглянувши простий і зрозумілий приклад кластеру школи, можемо взятись за роботу більш складну, бо ми ж маємо на увазі християнський кластер.

2. Організаційний кластер


Звісно, щкола - це щось дуже просте і конкретне в сенсі організації. А от вже згадані християнські спільноти (формальні і неформальні), що утворюють те, що ми назвали християнським кластером - вже не інформаційним, а організаційним - це, без сумніву, конструкція дуже складна. Як для сприйняття, так і для управління чи розвитку, одним з аспектів якого є формування інформаційного кластеру. Зрозуміло, що інформаційна інфраструктура має працювати на організації, спільноти, на досягнення ними тих цілей, що вони для себе визначили.

Але тут постає цікаве питання: спочатку треба збудувати організацію, спільноту, а вже потім ставити перед нею завдання "виходу в єфір" Інтернету, або навпаки - використати інформаційний кластер як інструмент саме цього будівництва? Можна тут спробувати дати відповідь на теоретичному рівні, але чи варто? Чи не краще буде спробувати рухатись паралельними курсами? Дійсно, що заважає? Та нічого. Відтак спробуємо розглянути шлях №2 в сенсі якоїсь такої програми. Начеркової, звісно, але, все ж таки послідовності певних кроків, що мали б привести нас до бажаного результату. А шлях №1 залишимо як можливий, може хтось напише відповідну програму руху і в той спосіб.

3. Програма дій для шляху №2


Що є критичним у цьому підході до справи? Люди. Ви скажет, що так само і на шляху №1, але я не готовий тут погодитись чи заперечити, а от про людей на другому напрямку можу сказати дуже конкретно.

Для того, щоб мати сайт організації, треба виховати його редактора. Не програміста, підкреслю, ІТшника, а саме редактора. Іншими словами: журналіста. Це має бути людина освічена (чим вищий рівень, тим краще), з певними літературними здібностями чи досвідом (не будемо заглиблюватись) і готова приділити цій роботі щодня годину-другу. На волонтерських засадах, звісно. Пенсіонер{ка}? Чудово! Вчитель{ка}? Ідеально!

Для того, щоб мати форум, так само треба виховати... Ні, не редактора - модератора. Це набагато більш проста робота, ніж у редактора сайта, але теж робота. Тут не потрібні літературні здібності, хоч не завадить, звісно, але можна  обійтись і без них. Вимоги до освітнього рівню менші: цілком достатньо і середньої. І щоденний бюджет часу, що треба буде витрачати на цей громадський обв'язок, суттєво менший - 15 хвилин може вистачати. Ну а півгодини - то вже гарантовано.

То наша програма може виглядати так:
  1. Знайти модераторів і редакторів серед членів спільноти (потенційних, таких, що погодились взятись за це діло - побудову власного інфокластеру).
  2. Навчити волонтерів інфокластеру початковим елементам цієї роботи.
  3. Запустити в роботу сайти, форуми згідно з якимось планом-графіком.
  4. Проаналізувати результати за місяць-два.
Стривайте, а де ж взяти той план-графік? Так в форумі. Як форум вже є, то можна ж там все це і обговорити: як саме має виглядати сайт, які потрібні форуми, що треба робити спочатку, а що потім...

То що, є волонтери?






2 коментарі: