понеділок, 9 вересня 2019 р.

Християнська етика в школі

Мабуть нам мало питань з мовою, от ще додається і релігія. Та хіба додається, хіба від самого початку існування незалежної України це питання не було і болючим, і складним, і важливим без сумніву для багатьох українців? Ну от тепер є нагода про це поговорити ще раз.

Привід такий. А початок дискусії, започаткованої автором петиції, можна побачити в двох форумах - у освітян і науковців. Так, початок, бо, як видається, розмова має бути довга.

1. Що пишуть


Мабуть логічно почати з реакції на петицію? Пан Віталій, її автор, в одному з форумів навів кілька посилань, за що ми маємо йому бути вдячні, продублюємо їх тут ще раз.

1.1 Юрій Братюк на Захід.нет. Автор.

1.2 Редакційний матеріал на Еспресо.ТВ

1.3 Редакційний матеріал на Фраза

1.4 Редакційний матеріал від Я і Закон.

Але не зайвим буде заглянути і в звіти Центру Разумкова, що стосуються релігії чи релігійності українців. 2016 року, 2018, а також матеріал Центру, присвячений стосункам церков, конфесій і влади.

І, нарешті, дотичний матеріал від Іллі Якіяєва. Автора не знайшов, сподіваюсь на допомогу В'ячеслава Агеєва.

2. Що хочеться зауважити


2.1 Петиція

Мабуть, вона виконала свою роль? Привернула увагу, сформувала якесь коло прихильників чи зацікавлених. Не будемо сподіватись, що спрацює на всі 100? То маємо рухатись далі?

1500 з 25000 потрібних для формального руху петиції - це не поразка, бо отой формальний рух навряд би якось допоміг. Але 1500 прибічників - це ж сила? То треба рушати далі.

2.2 Організація

Людей, що зацікавлені в питанні, треба гуртувати? Перший крок - форум. Неформальна спільнота, втім, з певною метою. Я б сформулював її на двох рівнях.

Загальна: сприяти цивілізованій практиці роботи з релігієзнавством в школі (абсолютно чернетковий варіант, треба формулювати).

Конкретна: запровадити в середній школі курс "Релігійна етика" замість "Християнська етика". В цьому конкретному рівні я більш впевнений, мені здається, що рішення полягає саме в тому, щоб дітям подавати плюралістичний погляд на релігійну етику. Розповідати і про мусульман, і про конфуціанців, юдеїв - про весь спектр.

Чи треба неформальну організацію формалізувати? З часом стане зрозуміло.

2.3 Цільові аудиторії

Батьки, вчителі, юристи (правозахисники?)

2.4 Адресат у владі

Мені здається, що це має бути конкретна посадова особа в Міністерстві. І з нею треба налагодити контакт. Офіційний і робочий.

2.5 Партнери

Громадські організації, партії, окремі депутати.

2.6 ...


3. Далі буде?


Я запросив всіх, хто згаданий по тексту. Не вдалось тільки на Еспресо...





Немає коментарів:

Дописати коментар